Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden SISD Internet Solutions.
Artikel 1 Begripsomschrijving
In deze Algemene Voorwaarden hebben de volgende termen de volgende betekenis:
1:
Provider: SISD Internet Solutions kantoorhoudend Goudenregenlaan 1 te Kamerik, ingeschreven onder K.v.K. nummer 54363535
te Utrecht.
2: Cliënt: Degene met wie Provider een Overeenkomst is aangegaan.
Overeenkomst: De overeenkomst tussen Provider en Cliënt op grond waarvan Provider een Dienst (op)levert.
3: Dienst: De specifieke dienst die Provider met Cliënt overeenkomt, zoals vermeld in de Overeenkomst.
4:
Eindapparatuur: De apparatuur en eventuele bijbehorende programmatuur
van Provider die dient als het aansluitpunt, met behulp waarvan Cliënt
gebruik kan maken van de Dienst.
5: Netwerk: De
overdrachtsapparatuur en, waar van toepassing, de routeringsapparatuur
en andere technische middelen die de overdracht mogelijk maken van
signalen tussen aansluitpunten via kabels, radiogolven, optische
middelen of andere elektromagnetische middelen en voor zover deze onder
controle staan van Provider.
Artikel 2 Toepasselijkheid en rangorde
1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op Overeenkomsten tussen Provider Cliënt betreffende de Dienst.
2. Deze Algemene Voorwaarden treden in werking op 1 juni 2000
3. In geval van strijdigheid van bepalingen geldt de volgende rangorde:
1. de Overeenkomst;
2. de Bijlage;
3. de Algemene Voorwaarden.
Artikel 3 Tot stand komen van een Overeenkomst
1. Tenzij anders is bepaald, komt een Overeenkomst tussen Provider en Cliënt eerst tot stand:
o vanaf de dag van ondertekening van de Overeenkomst door cliënt, of;
o vanaf de datum dat Provider de aanvraag van Cliënt en eventuele bijzondere afspraken;
o schriftelijk (via e-mail) heeft aanvaard dan wel bevestigd, of;
o vanaf het moment dat Provider met de uitvoering van de opdracht is begonnen.
2. Alle offertes van Provider zijn vrijblijvend,
3. De Overeenkomst of aanvraag dient vertegenwoordiger van Cliënt.
Artikel 4 Domeinnaam
1. Cliënt dient te
beschikken over een domeinnaam, uitgegeven en geregistreerd door een
daartoe bevoegde instelling, overeenkomstig de door desbetreffende
instelling gehanteerde voorwaarden indien de Dienst dit verwacht.
2.
Cliënt vrijwaart en houdt Provider schadeloos voor iedere vorm van
claim, aanklacht of geding in verband met (het gebruik van) de
domeinnaam namens of door Cliënt.
Artikel 5 (Op)leveren van de Dienst
1. Na
de totstandkoming van de Overeenkomst zal Provider zo spoedig mogelijk
de Dienst (op)leveren. Provider houdt daarbij rekening met redelijke
wensen van Cliënt. De door Provider opgegeven levertijden zijn nimmer
fatale termijnen, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is
overeengekomen.
2. Cliënt zal Provider de voor (op)levering van de Dienst noodzakelijke gegevens verstrekken.
3. Cliënt zal aanwijzingen van Provider betreffende de (op)levering van de Dienst opvolgen.
Artikel 6 Gebruik van identificatiegegevens
1.
Provider zal identificatiegegevens, adresseringsgegevens en/of codes
uitsluitend aan Cliënt ter beschikking stellen voor gebruik van de
Dienst. Cliënt zal zorgvuldig om gaan met deze identificatiegegevens,
adresseringsgegevens en/of codes. Cliënt zal bij verlies, diefstal
en/of andere vormen van onregelmatig gebruik Provider hiervan in kennis
stellen, zodat partijen passende maatregelen kunnen nemen.
2.
Cliënt zal alle vergoedingen betalen, voortvloeiend uit het gebruik van
de Dienst met identificatiegegevens, adresseringsgegevens en/of codes.
3.
Indien redelijkerwijs kan worden vermoed dat vanwege Cliënt misbruik is
gemaakt van de identificatiegegevens, adresseringsgegevens en/of codes
van Cliënt, kan Provider Cliënt aanwijzingen geven, die uitgevoerd
dienen te worden.
4. Indien is vastgesteld dat Cliënt
misbruik heeft gemaakt van de identificatiegegevens,
adresseringsgegevens en/of codes danwel dat Cliënt geen gehoor heeft
gegeven aan de aanwijzingen als bedoeld in het vorige lid, is Cliënt
direct in verzuim.
Artikel 7 Gebruik van de Dienst
1. Het is Cliënt toegestaan de Dienst te wederverkopen en/of te wederverhuren, tenzij anders is overeengekomen.
2.
Cliënt dient ervoor zorg te dragen dat hij de Dienst en de eventueel
daarbij behorende Eindapparatuur zorgvuldig gebruikt. Cliënt zal de
eventueel door Provider gegeven aanwijzingen voor het gebruik van de
Dienst en de eventueel daarbij behorende Eindapparatuur in acht nemen.
3.
Het is Cliënt niet toegestaan apparatuur of programmatuur te gebruiken,
waardoor schade kan ontstaan aan de Dienst, aan Provider of aan een
derde, of waardoor een storing in de Dienst kan ontstaan.
4.
Het is Cliënt niet toegestaan massa e-mail (zoals nieuwsbrieven of spam) via e-mail te versturen via de servers van SISD. Het versturen van nieuwsbrieven is alleen mogelijk indien dit contractueel is afgesproken. De standaard webhosting dienst is exclusief SMTP gebruik.
Artikel 8 Gebruik van netwerken
1. Client
kan gebruik maken van netwerken die direct en indirect verbonden zijn
met het Netwerk van Provider. Hiervoor geldt de voorwaarde dat, zodra
Client zich toegang verschaft tot het netwerk van een derde, hij zich
zal houden aan de wettelijke en overige voorwaarden, die op dat moment
gelden voor het gebruik van dat netwerk.
2. Van Provider kan
redelijkerwijs niet worden verlangd, dat de in lid 1 genoemde
voorwaarden aan Client ter hand worden gesteld.
3. Client
vrijwaart en zal Provider schadeloos stellen voor iedere claim,
aanklacht of geding als gevolg van niet-nakoming van het in lid 1
bepaalde.
4. Client zal geen verstoring van het functioneren
van het Netwerk van Provider, Netwerk(en) van derde(n) en/of de
koppeling tussen deze Netwerken door (de inhoud van) het dataverkeer of
door een handelen en/of nalaten van Client veroorzaken.
5.
Indien naar het redelijk oordeel van Provider een gevaar ontstaat voor
het functioneren van het Netwerk van Provider en/of van de
dienstverlening aan klanten van Provider zoals, maar niet uitsluitend,
door spammail, open relay, portscan of hacken door Client en/of vanwege
Client, kan Provider Client redelijke aanwijzingen geven, die binnen de
gestelde termijn uitgevoerd dienen te worden.
6. Client is
zonder nadere ingebrekestelling direct in verzuim, indien geen gehoor
wordt gegeven aan de aanwijzing, als bedoeld in het vorige lid en/of
indien (de inhoud van) het dataverkeer of het handelen en/of nalaten
van Client direct een verstoring blijkt op te leveren voor het
functioneren van het Netwerk van Provider, netwerken van derden danwel
de koppeling tussen deze netwerken.
Artikel 9 Dataverkeer van Cliënt en of Dienst
1.
Indien een derde Provider erop wijst dat op de website van Cliënt
informatie staat waarmee volgens die derde inbreuk wordt gemaakt op
rechten van die derde of waardoor anderszins onrechtmatig wordt
gehandeld, is Provider gerechtigd, indien aannemelijk is dat door de
openbaarmaking van die informatie onrechtmatig wordt gehandeld, de
Dienst waarmee de website aan het Netwerk van Provider verbonden, met
onmiddellijke ingang af te sluiten of indiende website op een systeem
van Provider staat, de desbetreffende informatie met onmiddellijke
ingang van dat systeem te verwijderen. Provider zal nimmer
aansprakelijk zijn voor schade van welke aard ook die door Cliënt of
haar cliënten wordt geleden als gevolg van de afsluiting van de Dienst
of als gevolg van de verwijdering van de informatie.
2.
Cliënt vrijwaart en zal Provider schadeloos houden voor iedere vorm van
claim, aanklacht of geding van een derde in verband met (de inhoud van)
het dataverkeer of de informatie op de website afkomstig van Cliënt.
3.
De standaard maximale dataverkeer per Cliënt / Dienst is niet vast ingesteld, echter wel voorzien van zogenaamde Fair Use Policy (Fair Use Policy houdt in dat u als gemiddelde over de gebruikers gebruik mag maken van onze internetverbindingen. Overschreiding zal een beperking in bandbreedte tot gevolg hebben). Provider is gemachtigd om geautomatiseerde brandbreedte beperking toe te passen.
Artikel 10 Dienstverlening en onderhoud
1.
Provider zal, voor zover redelijkerwijs van haar verlangd kan worden,
zich inspannen om de Dienst in stand te houden gedurende 7 dagen per
week en 24 uur per dag, behoudens de tijd benodigd voor
onderhoudswerkzaamheden.
2. Provider zal zich, voor zover
redelijkerwijs van haar verlangd kan worden, inspannen om de koppeling
met andere netwerken in stand te houden en te onderhouden.
3.
Cliënt dient storingen in het functioneren van de Dienst, zo spoedig
mogelijk als redelijkerwijs van hem verlangd kan worden, te melden aan
Provider.
4. Provider zal een storing in de Dienst zo spoedig mogelijk, nadat de storing door Cliënt is gemeld, oplossen.
5.
Provider garandeert op geen enkele wijze dat de Dienst die zij levert
geschikt is voor enig doel, noch geeft zij enige andere garanties af
anders dan genoemd in de (schriftelijke) Overeenkomst of in deze
voorwaarden.
6. De kosten van de storingsopheffing in de Dienst komen voor rekening van Provider, tenzij:
o Cliënt onoordeelkundig gebruik heeft gemaakt van de Dienst;
o Cliënt in strijd met de Overeenkomst of de Algemene
Voorwaarden heeft gehandeld betreffende het gebruik van de Dienst;
o de kosten anderszins aan Cliënt toegerekend kunnen worden.
Artikel 11 Privacy
1. Provider zal haar verplichtingen uit hoofde van de privacy wetgeving naleven.
2.
Cliënt verleent Provider toestemming om gegevens van Cliënt die
noodzakelijk zijn voor het (doen) leveren van de Dienst, te verstrekken
aan haar gelieerde ondernemingen, ook indien deze buiten de Europese
Unie zijn gevestigd..
Artikel 12 Geheimhouding
1. Iedere partij
is verplicht tot geheimhouding jegens derden van gegevens van
vertrouwelijke aard, in welke vorm dan ook, die zijn verkregen van en
over de wederpartij.
2. Partijen hebben in het kader van de Overeenkomst geen plicht tot geheimhouding ten aanzien van informatie die:
o reeds bij de partij bekend was;
o onafhankelijk van de wederpartij door de partij rechtmatig is verzameld;
o door de partij rechtmatig zonder plicht tot geheimhouding van een derde is verkregen;
o reeds door de rechthebbende in het publieke domein is vrijgegeven.
3. Verstrekking van vertrouwelijke informatie aan derden mag slechts plaatsvinden in de volgende gevallen:
o aan andere medewerkers en personeelsleden van de eigen
onderneming die niet zijn betrokken bij de informatieverstrekking en
aan derden, slechts voor zover zulks noodzakelijk is in het kader van
de Overeenkomst;
o aan derden, indien de partij die
de informatie heeft overgedragen hiertoe voorafgaande schriftelijke
toestemming heeft verleend;
o aan derden, indien dit
uit hoofde van een wettelijke regeling van de partij gevorderd wordt en
na een directe kennisgeving van een dergelijke vordering aan de
wederpartij.
4. Voor zover derden betrokken zijn bij
uitvoering van de Overeenkomst dienen partijen te garanderen, dat voor
die derden en hun personeel overeenkomstige bepalingen met betrekking
tot de geheimhouding worden gesteld.
Artikel 13 Grensoverschrijdend gegevensverkeer
Indien
door Cliënt door het gebruik van de Dienst gegevens, persoonsgegevens,
informatie en/of computerprogramma's over nationale grenzen worden
getransporteerd, vrijwaart Cliënt Provider voor alle claims, kosten of
schade door derden in geval deze gegevens, persoonsgegevens, informatie
en/of computerprogramma's worden uitgevoerd in strijd met de geldende
wettelijke voorschriften van Nederland en/of van het land van uitvoer.
Artikel 14 Wijziging en verhuizing
1.
Wijziging van het faktuur- en/of vestigingsadres en overige
administratieve gegevens van Cliënt dienen zo spoedig mogelijk
schriftelijk aan de Provider te worden medegedeeld.
2.
Wijziging of verhuizing van een Dienst dient schriftelijk bij Provider
te worden aangevraagd. Provider kan bij wijziging en verhuizing van een
Dienst kosten in rekening brengen.
Artikel 15 Wijziging in eigenschappen Dienst
1. Provider is gerechtigd de technische eigenschappen van een Dienst te wijzigen.
2.
Provider zal een wijziging aankondigen met inachtneming van een
redelijke termijn, tenzij dit in redelijkheid niet mogelijk is.
3.
Indien de wijzigingen als bedoeld in dit artikel naar het oordeel van
Cliënt een dermate grote verandering tot gevolg hebben op de werkwijze
van zijn onderneming en/of de functionaliteit van de Dienst, heeft hij
het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen.
Artikel 16 Vergoeding
1. Provider kan
naast de overeengekomen prijzen kosten in rekening brengen voor
specificaties van de nota's, voor contractsoverneming, wijziging
tenaamstelling en daarmee vergelijkbare verrichtingen.
2. Bedragen zoals genoemd in de Overeenkomst en zoals in dit artikel bedoeld, luiden in Euro's en zijn exclusief BTW.
3.
Voor zover de overeengekomen vergoedingen zijn gerelateerd aan een
bepaalde periode en niet over een volledige periode verschuldigd zijn,
kan Provider per kalenderdag een bedrag naar rato in rekening brengen.
4.
Indien sprake is van door Cliënt te betalen periodiek vervallende
bedragen, is Provider gerechtigd, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk
anders overeengekomen is, per kwartaal op de eerste dag van dat
kwartaal de geldende prijzen en tarieven aan te passen mits Provider
Cliënt uiterlijk 30 dagen voor het begin van het betreffende kwartaal
schriftelijk van de beoogde aanpassing in kennis heeft gesteld. Indien
Provider de geldende prijzen en tarieven wenst te verlagen is Provider
gerechtigd deze verlaging direct door te voeren.
5. Indien
Provider namens Cliënt een overeenkomst heeft gesloten met een derde en
die derde verhoogt haar tarieven is Provider gerechtigd die
tariefsverhoging per direct door te voeren.
6. Indien Cliënt
niet akkoord wenst te gaan met een door Provider kenbaar gemaakte
verhoging van prijzen en tarieven als bedoeld in lid 4 van dit artikel
is Cliënt gerechtigd binnen veertien werkdagen na dagtekening van de in
die artikelen bedoelde kennisgeving de Overeenkomst schriftelijk op te
zeggen tegen de in de kennisgeving van Provider genoemde datum waarop
de prijs- of tariefsverhoging in werking zou treden.
Artikel 17 Betaling
1. De vergoedingen
voor de Dienst zijn verschuldigd vanaf de mededeling van Provider aan
Cliënt dat de Dienst is opgeleverd.
2. Provider zal de door
Cliënt verschuldigde vergoedingen door middel van een faktuur in
rekening brengen. Betaling dient te geschieden binnen een termijn van
14 dagen te rekenen vanaf de faktuurdatum. Als moment van betaling
geldt het moment dat het verschuldigde bedrag door Provider is
ontvangen.
3. Indien Cliënt meent dat het bedrag van de
faktuur onjuist is, dient Cliënt de bezwaren voor de vervaldatum van de
factuur schriftelijk aan Provider kenbaar te maken. Na ontvangst van
het bezwaar zal Provider een onderzoek instellen naar de juistheid van
het faktuurbedrag. Het gedeelte van het faktuurbedrag waartegen geen
bezwaar wordt gemaakt blijft opeisbaar. Betaling van dat gedeelte mag
dan ook niet worden opgeschort.
4. Indien Cliënt niet binnen
de in lid 2 genoemde termijn heeft betaald, deelt Provider hem dit mede
en stelt daarbij een nadere termijn van betaling vast. Alsmede worden
herinneringskosten a € 4,50 in rekening gebracht. Is ook na afloop van
de nadere termijn niet betaald, dan is Client in verzuim en zijn alle
openstaande fakturen vanaf dat moment direct opeisbaar.
5.
Indien Cliënt in verzuim is, kan Provider redelijke kosten ter
verkrijging van zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk voldoening
ten laste van Cliënt brengen en kan Provider vanaf de datum waarop de
fakturen opeisbaar zijn, wettelijke rente in rekening brengen.
6.
Indien Cliënt herhaaldelijk in verzuim is, is Provider gemachtigd de
Cliënt de toegang tot de Dienst te ontnemen. De tijdelijke
afsluiting van de dienst wordt opgeheven indien Cliënt de openstaande
fakturen, alsmede de her-aansluitkosten heeft voldaan. Indien alsnog de openstaande factuur niet binnen gestelde termijn wordt voldaan, bestaat het risico dat domeinnamen onherstelbaar worden opgeheven.
Artikel 18 Financiële zekerheidstelling
1.
Indien er op grond van feiten en omstandigheden redelijkerwijs twijfel
kan bestaan of Cliënt aan zijn betalingsverplichtingen zal voldoen,
heeft Provider het recht van Cliënt financiële zekerheid te verlangen.
2.
Het bedrag van de in lid 1 genoemde financiële zekerheid zal niet hoger
zijn dan het bedrag dat Cliënt in redelijkheid naar het oordeel van
Provider over een periode van zes maanden verschuldigd zal zijn.
3. Over de wijze van zekerheidstelling zal nader worden overeengekomen.
4.
Zodra op grond van de feiten en omstandigheden de noodzaak tot
zekerheidstelling niet meer aanwezig is, zal Provider mededelen dat de
financiële zekerheidstelling kan vervallen.
Artikel 19 Intellectueel Eigendom
1. Alle
rechten van intellectuele of industriële eigendom op alle krachtens de
Overeenkomst ter beschikking gestelde programmatuur, apparatuur,
analyses, ontwerpen, documentatie, rapporten, offertes, voorbereidend
materiaal, e.d. (gezamenlijk: "(de) werken") berusten uitsluitend bij
Provider of haar licentiegevers.
2. Provider zal Cliënt
vrijwaren tegen elke rechtsvordering welk gebaseerd is op de bewering
dat door Provider ter beschikking gestelde werken inbreuk maken op een
in Nederland geldend recht van intellectuele of industriële eigendom,
onder de voorwaarde dat Cliënt Provider onverwijld schriftelijk
informeert over het bestaan en de inhoud van de rechtsvordering en de
afhandeling van de zaak, waaronder het treffen van eventuele
schikkingen, geheel overlaat aan Provider. Cliënt zal daartoe de
benodigde volmacht, informatie en medewerking aan Provider verlenen
opdat Provider zich, zonodig in naam van Cliënt, tegen deze
rechtsvorderingen kan verweren. De verplichting tot vrijwaring vervalt
indien en voorzover de betreffende inbreuk verband houdt met
wijzigingen die Cliënt in de werken heeft aangebracht of door derden
heeft laten aanbrengen.
Artikel 20 Overmacht en/of bijzondere omstandigheden
1.
Provider is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens
Cliënt indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van een
omstandigheid, die niet is te wijten aan haar schuld, noch krachtens
wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar
rekening komt.
2. Omstandigheden die onder meer, maar niet
uitsluitend, niet voor rekening van Provider komen zijn een storing in
de energie- of materiaalaanvoer, transport-vertraging, een staking, het
niet en/of niet meer tijdig leveren door leveranciers van hun dienst
en/of product en/ of storingen in een dienst en/of een product van een
leverancier.
3. In geval van tijdelijke overmacht is
Provider gerechtigd de levertijd, c.q. de termijn waarbinnen de
werkzaamheden dienden te worden verricht, te verlengen met de tijd
gedurende welke de tijdelijke verhindering tot levering c.q. presteren
geldt. Indien de tijdelijke overmacht langer dan zes maanden duurt, zal
de Cliënt gerechtigd zijn om de Overeenkomst te ontbinden.
Laatstbedoeld recht vervalt evenwel zodra de situatie van tijdelijk
overmacht zal zijn opgeheven en het recht tot ontbinding nog niet is
ingeroepen.
4. Cliënt is, behoudens het bepaalde in lid 3
van dit artikel ingeval van overmacht niet gerechtigd tot ontbinding
van de Overeenkomst over te gaan en/of schadevergoeding te vorderen.
Artikel 21 Aansprakelijkheid
1. Provider aanvaardt wettelijke verplichtingen tot schadevergoeding voorzover dat uit dit artikel blijkt.
2.
De totale aansprakelijkheid van Provider wegens toerekenbare
tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst met Cliënt is beperkt
tot vergoeding van directe schade tot maximaal het bedrag van de voor
die Overeenkomst bedongen prijs (exclusief BTW). In geen geval zal de
totale vergoeding voor directe schade echter meer bedragen dan €
25.000,-- (vijftentwintigduizend euro).
3. De totale
aansprakelijkheid van Provider voor schade door dood of lichamelijk
letsel is uitgesloten.
4.
Aansprakelijkheid van Provider voor indirecte schade, daaronder
begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade door
bedrijfsstagnatie, vermissing, verwisseling of beschadiging van
elektronische gegevens en/of schade door vertraging in de transport van
het dataverkeer is uitgesloten.
5. Buiten de in lid 2 en 3
van dit artikel genoemde gevallen rust op Provider geen enkele
aansprakelijkheid voor schadevergoeding, ongeacht de grond waarop een
actie tot schadevergoeding zou worden gebaseerd.
6.
Aansprakelijkheid van Provider wegens toerekenbare tekortkoming in de
nakoming van een Overeenkomst ontstaat slechts indien Cliënt Provider
onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, waarbij Cliënt
Provider een redelijke termijn geeft om alsnog haar verplichtingen na
te komen, en Provider ook na het verstrijken van die termijn
toerekenbaar in de nakoming van haar verplichtingen te kort blijft
schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke
omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat Provider in staat
is adequaat te reageren.
7. Voorwaarde voor het ontstaan van
enig recht op schadevergoeding is dat Cliënt de schade zo spoedig
mogelijk, doch uiterlijk binnen één (1) week na het ontstaan daarvan
schriftelijk bij Provider meldt.
Artikel 22 Opschorting
1. Provider behoudt
zich het recht voor de Dienst tijdelijk buiten gebruik te stellen en/of
het gebruik ervan te beperken, indien Cliënt ter zake van de bedoelde
Dienst een verplichting uit de Algemene Voorwaarden of de Overeenkomst
jegens Provider niet nakomt en deze niet-nakoming opschorting
rechtvaardigt. De verplichting tot betaling van de vergoedingen blijft
gedurende de tijd van opschorting bestaan.
2. Tot
heraansluiting en/of tot ter beschikkingstelling van de Dienst wordt
overgegaan, als blijkt dat Cliënt binnen een door Provider gestelde
termijn alsnog zijn verplichtingen is nagekomen en het ter zake
vastgestelde bedrag voor heraansluiting en/of tot ter
beschikkingstelling heeft voldaan.
Artikel 23 Duur en beëindiging
1. De
Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en wordt vooraf
gefaktureerd over een periode van één (1) jaar , tenzij anders is
overeengekomen.
2. Indien de Overeenkomst voor onbepaalde
tijd is aangegaan, kan ieder der partijen de Overeenkomst opzeggen
tegen het einde van een kalendermaand met inachtneming van een
opzegtermijn van drie (3) kalendermaanden, tenzij anders is
overeengekomen.
3. Indien de Overeenkomst voor bepaalde tijd
is aangegaan, kan ieder der partijen de Overeenkomst opzeggen tegen het
einde van de bepaalde termijn met inachtneming van een opzegtermijn van
twee (2) kalendermaanden, tenzij anders is overeengekomen.
4.
Ieder der partijen heeft het recht de Overeenkomst zonder rechterlijke
tussenkomst en zonder ingebrekestelling met onmiddellijke ingang te
ontbinden, indien:
o wederpartij (voorlopige) surseance van betaling heeft aangevraagd of dit aan hem is verleend;
o de wederpartij in staat van faillissement is gesteld of een faillissementsaanvraag is ingediend;
o de onderneming van de wederpartij wordt geliquideerd;
o de wederpartij in verzuim is.
5. Elke beëindiging dient schriftelijk te geschieden.
Artikel 24 Gevolgen van beëindiging
In geval van beëindiging van de Overeenkomst, ongeacht de reden:
1.
zal Provider direct na beëindiging van de Overeenkomst de door haar op
de voet van artikel 6 van deze voorwaarden verstrekte
identificatiegegevens, adresseringsgegevens en/of codes innemen;
2.
zal Provider één (1) maand na beëindiging van de Overeenkomst de door
Provider voor Cliënt geregistreerde domeinna(a)m(en) bij de
desbetreffende instelling(en) opzeggen;
3. kan Provider Cliënt redelijke beëindigingskosten in rekening brengen;
4.
zullen alle verplichtingen die ofwel expliciet ofwel krachtens hun aard
van kracht dienen te blijven, onverkort van kracht blijven.
Artikel 25 Overdracht
Zonder voorafgaande
schriftelijke toestemming van Provider is Cliënt niet gerechtigd de
rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst over te dragen aan een
derde.
Artikel 26 Wijziging van Algemene Voorwaarden
1.
Provider heeft het recht de Algemene Voorwaarden te wijzigen en de
gewijzigde Algemene Voorwaarden op bestaande Overeenkomsten van
toepassing te verklaren.
2. Indien Provider de gewijzigde
Algemene Voorwaarden op bestaande Overeenkomsten van toepassing
verklaart, zal Provider de wijzigingen tijdig bekend maken. Zij zullen
in werking treden 30 dagen na de schriftelijke bekendmaking van de
wijziging of op een latere datum die in de bekendmaking is vermeld.
3.
Indien Cliënt een wijziging in de Algemene Voorwaarden niet wenst te
accepteren, kan hij de Overeenkomst tegen de datum waarop de gewijzigde
voorwaarden van kracht worden, opzeggen.
4. Indien enige
bepaling van deze Algemene Voorwaarden nietig is of vernietigd wordt,
zullen de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden volledig van
kracht blijven. Cliënt en Provider zullen in overleg treden teneinde
een nieuwe bepaling ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde
bepaling overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de
strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden
genomen.
Artikel 27 Slotbepaling
1. De
administratie van Provider levert volledig bewijs op tussen partijen,
één en ander behoudens tegenbewijs.
2. Alle geschillen, welke
mochten voortvloeien uit de Overeenkomst, zullen worden voorgelegd aan
de daartoe bevoegde rechter.
3. Op de Overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing.